Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Simson SR4-2 Star története

 

 

 

Az 1964-es Lipcsei Vásáron a Simson egy olyan modellel jelent meg, amely merőben eltért az előző, akkoriban már elavultnak ható SR2E moped mellett. A madársorozat része, ő a seregély (a Star seregélyt jelent.) A másik nagyon híres darabja a sornak a fecske, azaz a Schwalbe.

A Simson Star modern megjelenésével elég nagy tömeget vonzott magához a vásárvárosban. A mororkerékpáros vonalvezetés, a nagyméretű fényszórók, akár két személy szállítására is alkalmas ülés, 16 colos kerekek telefékekkel, féklámpával, gyújtáskapcsolókulccsal, üresjárati visszajelzővel, parkolólámpával, tokozott lánccal, ülés alatti tárolóhellyel követte a 60-as évek divatját. Motorja kényszerlevegőhűtéses, 3,4 lóerős, egybeépített háromsebességes lábkapcsolású váltóval készült.

Még ebben az évben elhozták a Budapesti Nemzetközi Vásárra is a motort, ahol egy picit eltörpült az új sláger, a Trabant 601 mögött. Hazánkban 1965-től lehetett megvásárolni.

1965-ben a megbízhatóságáról tett tanúbizonyságot a trópusokon. A fél világot bejárták a Starok nyergében. A 60-70  km/órás végsebességnek hála, nagyobb átlagsebességet értek el, mint az 1988-ban az SR2-esekkel.

1966-ban a korábbi NKJ karburátorokat felváltotta a modernebb BVF 16N jelű porlasztó

1968-tól az SR4-2/1 es lett a típusjelzés. Több ponton is módosították a kismotort. A csomagtartó gumi borítást kapott, az ülésről eltávolították az alumínium szegélycsíkot, a markolatok színe sötét lett, megújult a leáztatós tankmatrica, módosúlt a km óra számlapja is. Az első példányokon még borostyánsárga volt a féklámpa, amit piros váltott fel a korabeli KRESZ módosítások miatt.

Itthon a legtöbb Star a hetvenes évek elejei, zömükben 1971-esek. Többnyire nem szerelték fel kormányindexszel. Rendszámos motorkerékpárok voltak, mert nem fért bele a segédmotoros kategóriába a nagyobb végsebessége és a kétszemélyes mivolta miatt.

Az 1974-es modellévre több változást hajtottak végre, a már lassan kifutó szérián. Fekete keretet kapott a lámpa, sötét lengéscsillapítók, módosított, öntisztító fékbetétek és a külső hátsó fékkar volt a frissítések között.

1975-ig több, mint 500 000 Star hagyta el a gyárat.

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.