Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


    III. Veteránmotor kiállítás,    

 motorszépségverseny és vásár

 

 

2002. szeptember 7-én az Autókiállítás és Vásár területén találkoztak a veterán motorok szerelmesei. A régi gépcsodák megszállottjai féltett kincseivel érkeztek a kiállításra, ahol nemcsak a gépek szépségükkel és hangjukkal versenyeztek, hanem vezetőik mérhették össze erejüket és tudásukat.

 

 

 

A kiállított motorok között a legidősebb a fenti képen látható (bal) D-RAD R/6 amely az 500ccm-vel 1928-ban készült. Érdekes és ma már veteránnak számít a jobb oldali képen látható JAVA 350ccm motorral hajtott Velorex.

 

 

A kiállítás legértékesebb darabja volt a fenti Harley-Davidson, amely szintén az 1900-as évek elején készült. A lábkuplungos és kéziváltós motor EREDETI tartozékokkal, színben és pompában tündökölt a Szentesieknek.

 

 

 

Az antik motorok között voltak különleges kinézetűek is. A TEHÉN Schwalbe ugyan nem legel, de keverék benzinből kikéri a részét. Az épített motorok között a 40-es évekből származó Machete motorral szerelt aranysárga csodagép mindenki szívét megdobogtatta.

 

 

 

A BNW és a BERVA a szépségversenyen egymás ellen indultak, de a méltóságteljes patinájával az első hely várományosa volt a németek büszkesége a BNW.

 

 

A motorosok több versenyen mérették meg önmaguk és motoruk tudását. Az egyik versenyszám volt a Motor Lassúsági verseny. A fenti képen látható Harley-Davidson  ha a motoron múlt volna akkor két hét alatt "száguldozta" volna végig a kijelölt 20 méteres versenypályát.

 

 

Az igazi erőpróbák csak ezután jöttek. A Kardkitartó Verseny csak a versenyzők kitartásán múlott. A kardot váll magasban kellett tartani, amíg bírja a versenyző. A kard "díszítéseként" egy 5 kg-os súlyt helyeztek el a markolatnál.

 

 

 

Az utolsó versenyszám a RIGA BLOKKHAJÍTÓ VERSENY, melyre a fiúk mellett hölgyek is neveztek. Doppingot jelentett a résztvevőknek, ha volt valamikor RIGA mopedje, mert akkor tudta csak eldobni 11 méterre a blokkot.

 

 

A koradélutáni órákban a 162 motorosból álló konvoj városnézésre indult.

 

 

 

A résztvevők között volt aki két keréken és volt aki egy keréken tette meg a távot. Mindkét teljesítmény rendkívüli volt.

Szentes, 2002. 09. 09.

 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.